2010. február 4., csütörtök

Pudingos muffin

Ez a muffin egy ötlet, amelyet sokféleképpen lehet elkészíteni. Változhat a tészta és változhat a puding. Sok variácó van. Én egy sima vaniliás alaptésztát készítettem csokipudinggal. A puding nekem nem süllyedt bele a tésztába, ha valaki úgy szeretné, gondolom jobb, ha egy kis mélyedést készít a tésztába és abba kanalazza bele a pudingot sütés előtt.

Segítségem is volt:




Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt,
  • 1 kiskanál szódabikarbóna és sütőpor,
  • 1 db tojás,
  • 15 dkg cukor,
  • 2 cs. vaníliás cukor,
  • (1/2 citrom lereszelt héja) - ez el is maradhat
  • 1 dl olaj,
  • 3 dl joghurt (natúr, vagy ízlés szerint, amilyen ízű muffint szeretnénk)
  • 4 dl tej,
  • 4 ek. cukor
  • 1 cs csokis pudingpor (vagy bármilyen más ízű is jó, amilyet szeretnénk)



Elkészítés:

  1. A muffinformát (12 mélyedéssel ellátott forma) kivajazzuk és betesszük a mélyhűtőbe, amíg a tésztát kikeverjük.

  1. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a szódabikarbónával. A tojást kissé elkeverjük a cukorral, majd beletesszük a vaníliás cukrot (citromhéjat), olajat, joghurtot és elkeverjük, majd hozzátesszük a lisztet is. A tésztát a formába adagoljuk és begyújtjuk a sütőt 180 fokra.




  1. Most elkészítjük a pudingot a 4 dl tejjel és a cukorral, majd még forrón mindegyik muffinra teszünk egy kanállal. Ha azt akarjuk hogy a puding süllyedjen bele a tésztába, akkor csináljunk egy kis mélyedést és úgy tegyük bele a kanál pudingot, mert nekem nem süllyedt bele, hogy csak a tetejére kanalaztam.  (Ez a puding sok, nem kell ennyi a muffinhoz, de mivel nem akartam csak fél tasakkal készíteni, ezért az egészet megcsináltam, a maradékot megették a gyerekek.)

  1. Sütési idő kb. 25-35 perc. sütőtől függ, és persze a muffin nagyságától is. 




2 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia!
azt nem írtad hogy ez hány db muffinhoz elég. 12 dbhoz??

Vea írta...

Szia!
Valóban azt nem írtam oda, de a képen látszik, hogy ez az adag egy átlagos 12 db-os muffinsűtő formában készült. A pudingból maradni szokott, tehát annak a felét is lehet venni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...